Meniu
Cos de cumparaturi

Termeni si conditii


     I.           Termeni și conditii generale


1.     Informații despre Platforma MarketPlace


  • Platforma MarketPlace eGato.ro este administrată de LISAL EXPERT SRL cu sediul social in Bucuresti, Sector 6, Strada Mohorului, Nr. 7, Bloc 138, Scara B, Etaj 10, Ap. 88
  • Număr Înregistrare la Registrul Comerțului București: J40/6864/2014, CUI 33261339
  • Capital Social Subscris și vărsat de 200 lei
  • Prin Platforma MarketPlace eGato.ro se comercializează produse doar pe teritoriul României.


2.     Definiții și termeni


eGato este denumirea Platformei MarketPlace administrate de LISAL EXPERT SRL.


Vânzător – eGato sau orice partener din Platforma MarketPlace eGato.


Cumpărător – poate fi orice persoană fizică care are vârsta peste 16 ani sau persoană juridică sau orice entitate juridică care își face un cont în Platforma MarketPlace și efectuează o Comandă.


Client – poate fi orice persoană fizică care are vârsta peste 16 ani sau persoană juridică care are sau obține acces la produse, prin orice mijloc de comunicare pus la dispoziție de către eGato sau în baza unui acord de utilizare existent între eGato și acesta, și care necesită crearea și utilizarea unui cont.


Utilizator – orice persoană fizică care are vârsta peste 16 ani sau persoană juridică înregistrată pe Platforma MarketPlace, care prin finalizarea procesului de creare a Contului și-a dat acordul cu privire la clauzele specifice Platformei MarketPlace din secțiunea Termeni și Condiții Generale.


Cont – secțiunea din Platforma MarketPlace formată dintr-o adresă de e-mail și o parolă care permite Cumpărătorului transmiterea Comenzii și care conține informații despre Client/Cumpărător și istoricul Cumpărătorului în Platforma MarketPlace (comenzi, facturi fiscale, garanții, etc.). Utilizatorul este responsabil și se va asigura că toate informațiile introduse la crearea Contului sunt corecte, complete și actualizate.


Favorite – secțiune din Cont care permite Cumpărătorului/Utilizatorului să își creeze Liste cu Bunuri și Servicii pe care dorește să le urmărească în vederea unei eventuale achiziții folosindu-se de serviciul oferit de către Vânzător de urmărire a Bunurilor și Serviciilor prin primirea de Comunicări Comerciale din partea acestuia.


Lista – secțiunea din Favorite în care Cumpărătorul/Utilizatorul poate adăuga Bunuri sau Servicii pe care dorește să le urmărească în vederea unei eventuale achiziții și pe care, ulterior, le poate șterge sau le poate adăuga în coșul de cumpărături („Coșul meu”).


Coșul meu – secțiune din Cont care permite Cumpărătorului/Utilizatorului să adauge Bunuri sau Servicii pe care dorește să le achiziționeze la momentul adăugării sau la un moment ulterior; în cazul în care Bunurile sau Serviciile nu sunt achiziționate la momentul adăugării prin efectuarea Comenzii, Cumpărătorul/Utilizatorul va beneficia de serviciul oferit de către Vânzător de urmărire a Bunurilor și Serviciilor prin primirea de Comunicări Comerciale din partea acestuia.


Platforma MarketPlace – magazinul online găzduit la adresa web egato.ro și subdomeniile acestuia.


Comandă – un document electronic ce intervine ca formă de comunicare între Vânzător și Cumpărător prin care Cumpărătorul transmite Vânzătorului, prin intermediul Platformei MarketPlace intenția sa de a achiziționa Bunuri și Servicii.


Bunuri și Servicii – orice produs sau serviciu listat pe Platforma MarketPlace, inclusiv produsele și serviciile menționate în Comandă, care urmează a fi furnizate de către Vânzător, Cumpărătorului ca urmare a Contractului încheiat.


Campanie – acțiunea de a expune în scop comercial, un număr finit de Bunuri și/sau Servicii având un stoc limitat și predefinit, pentru o perioadă limitată de timp stabilită de către Vânzător.


Contract – reprezintă contractul la distanță încheiat între Vânzător și Cumpărător, fără prezența fizică simultană a Vânzătorului și a Cumpărătorului.


Conținut – reprezintă:


– toate informațiile de pe Platforma MarketPlace care pot fi vizitate, vizualizate sau altfel accesate prin utilizarea unui echipament electronic;


– conținutul oricărui e-mail trimis Cumpărătorilor de către Vânzător prin mijloace electronice și/sau orice alt mijloc de comunicare disponibil;


– orice informație comunicată prin orice mijloc de către un angajat/colaborator al Vânzătorului, Cumpărătorului, conform informațiilor de contactare, specificate sau nu de către acesta;


– informații legate de Bunurile și/sau Serviciile și/sau tarifele practicate de Vânzător într-o anumită perioadă;


– informații legate de Bunurile și/sau Serviciile și/sau tarifele practicate de către un terț cu care Vânzătorul are încheiate contracte de parteneriat, într-o anumită perioadă;


– date referitoare la Vânzător, sau alte date privilegiate ale acestuia.


Review – o evaluare scrisă de către deținătorul sau beneficiarul unui Bun sau Serviciu, evaluare redactată pe baza experienței personale și capacității acestuia de a realiza comentarii calitative și de a spune dacă Bunul sau Serviciul respectă sau nu specificațiile menționate de către producător.


Rating – modalitate de exprimare a gradului de satisfacție a unui Utilizator/Client/Cumpărător față de un produs. Rating-ul se exprimă sub formă de stele, fiecare Bun putând primi un punctaj de la o stea, la cinci stele. Acest grad de satisfacție va fi asociat întotdeauna review-ului scris de Utilizator/Client/Cumpărător asupra unui Bun sau Serviciu.


Comentariu – apreciere sau observație cu scop critic, pe marginea unui Review sau a unui alt comentariu.


Document – prezentele Termene și Condiții Generale.


Comunicări Comerciale – orice tip de mesaj trimis (cum ar fi: e-mail/SMS/telefonic/mobile push/webpush/etc.)  conținând informații generale și tematice, informații cu privire la produse similare sau complementare cu cele pe care le-ați achiziționat, informații cu privire la oferte sau promoții, informații referitoare la Bunuri și Servicii adăugate în secțiunea “Cont/Coșul meu” sau secțiunea  “Cont/Favorite” precum și alte comunicări comerciale cum ar fi cercetări de piață și sondaje de opinie.


Tranzactie – încasarea sau rambursarea unei sume rezultată din vânzarea unui Bun și/sau Serviciu de către eGato, Cumpărătorului, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de către Vânzător, indiferent de modalitatea de livrare.


Taxa de timbru verde – valoarea exprimată în lei, plătită de către Vânzător către societatea autorizată cu preluarea operațiunilor de colectare, transport și valorificare/reciclare a deșeurilor echipamentelor electrice și electronice, astfel cum este prevăzut de legislația în vigoare.


Specificații – toate specificațiile și/sau descrierile Bunurilor și Serviciilor așa cum sunt precizate în descrierea acestora.


3.     Politica de vânzare online


Orice Utilizator/Cumpărător poate finaliza o comandă online. Pentru motive justificate eGato își rezervă dreptul de a restricționa accesul Utilizatorului/Cumpărătorului în vederea efectuării unei Comenzi și/sau la unele din modalitățile de plată acceptate.


Comunicarea cu Vânzătorul se poate realiza prin interacțiunea directă cu acesta, inclusiv prin Chat sau prin adresele menționate la secțiunea “contact” din Platforma MarketPlace. Vânzătorul are libertatea de a gestiona informațiile primite fără a fi nevoit să aducă justificări pentru aceasta.


În cazul unui volum de trafic neobișnuit de mare provenit din partea unei rețele de internet, eGato își rezervă dreptul de a restriționa definitive/temporar traficul provenit din rețea respective în vedere protejării informației din cadrul Platformei MarketPlace.


eGato poate publica pe Platforma MarketPlace informații despre Bunuri și/sau Servicii și/sau promoții practicate de către acesta sau de către oricare alt terț cu care eGato are încheiate contracte de parteneriat, într-o anumită perioadă de timp și în limita stocului disponibil.


Toate tarifele aferente Bunurilor și/sau Serviciilor prezentate pe Platforma MarketPlace sunt exprimate în lei și includ T.V.A.


În condițiile prevăzute de lege, prețul Bunurilor electronice afișat pe Site, include Taxa de timbru verde.


În cazul plăților online Vânzătorul nu este/nu poate fi făcut responsabil pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Cumpărător, incluzand dar nelimitându-se la comisioane de conversie valutară aplicate de către banca emitenta a cardului acestuia, în cazul în care moneda de emitere a acestuia difera de Lei. Responsabilitatea pentru această acțiune o poartă numai Cumpărătorul.


Toate informațiile folosite pentru descrierea Bunurilor și/sau a Serviciilor disponibile pe Platforma MarketPlace nu reprezintă o obligație contractuală din partea Vânzătorului, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare.


După 14 (paisprezece) zile de la achiziționarea unui Bun sau Serviciu, Cumpărătorului i se va solicita scrierea unui Review legat de Bunul sau Serviciul achiziționat. Solicitarea va fi transmisă către adresa de email declarată de Cumpărător în Cont. În acest mod, Cumpărătorul contribuie la informarea altor posibili Utilizatori/Clienți/Cumpărători de pe Platforma MarketPlace.


4.     Acceptarea Termeniilor și Condițiilor


Accesarea Platformei MarketPlace eGato.ro, autentificarea dar și utilizarea serviciilor oferite reprezintă acceptarea din partea Utilizatorului/Clientului/Cumpăratorului a Termenilor și Condițiilor. În situația în care un Utilizator/Client/Cumpărator nu este de accord cu Termenii și Condițiile pentru utilizarea Platformei MarketPlace, îl rugăm să nu acceseze Platforma MarketPlace și să solitice ștergerea datelor.


Utilizatorul are acces permanent să consulte în orice moment Termenii și Condițiile pentru utilizarea Platformei MarketPlace. Ne rezervăm dreptul de a actualiza și/sau revizui Termenii și Condițiile în orice moment fără o notificare prealabilă și de aceea, solicităm să se urmărească în mod periodic eventualele modificări.


Prin acceptarea Termenilor și Condițiilor din prezenta pagină Utilizatorul/Clientul/Cumpăratorul își exprimă acordul pentru a primi comunicări sau oferte în scop comercial din partea Platformei MarketPlace.  Datele personale oferite vor fi procesate conform politicii de prelucrare a datelor personale ale LISAL EXPERT SRL. Pentru dezabonare se poate accesa oricând linkul de dezabonare din partea inferioară a mailurilor primite.


5.     Drepturile de autor


Informatiile publicate pe eGato.ro aparțin vânzătorilor de pe Platforma MarketPlace, prin urmare, aceste informații nu pot fi publicate, transmise, copiate prin orice metodă fără acordul scris acordat în prealabil al reprezentantului legal al societatii LISAL EXPERT SRL care administreaza Platforma MarketPlace. Nerespectarea acestor condiții se pedepsește conform legii în vigoare.


6.     Încheierea contractului


Odata cu înregistrarea unei comenzi pe Platforma MarketPlace eGato.ro, Cumpărătorul/Clientul este de acord cu modalitatea de comunicare utilizată de LISAL EXPERT SRL - administrator Platforma MarketPlace, respectiv prin telefon sau email.


Încheierea contractului are loc numai în momentul emiterii facturii fiscale și nu la lansarea comenzii sau emiterii confirmării automate de primire a acestei comenzi. Emiterea automată a confirmării de primire a comenzii NU echivalează cu încheierea contractului între Vânzător și Cumpărător.


După plasarea comenzii, pentru motive justificate, Vânzătorul își rezervă dreptul de a anula comanda Cumpărătorului, fără o notificare prealabilă, iar acesta va primi înapoi banii încasați în termen de 7 zile. Totodată, ne rezervam dreptul de a modifica cantitatea produselor din comandă, în funcție de disponibilitatea acestora in stoc.


Livrarea produselor se poate efectua într-un interval de 1 - 15 zile, din momentul în care s-au validat toate detaliile comenzii (date facturare, disponibilitate produse, adresa livrare, modalitate de plată termen de plată).


Toate informațiile/modalitățile folosite pentru descrierea bunurilor pe site nu reprezintă o obligație contractuală din partea Vânzatorului, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare, livrare, stocuri, prețuri.


Termenul de procesare a comenzii este de 5 zile lucrătoare.


În cazul coletelor refuzate la livrare, care au fost achitate cu cardul online sau ordin de plată, suma aferentă comenzii va fi restituită după ce produsul ajunge în posesia Vânzătorului dar nu mai târziu de 30 zile.


Produsele sunt disponibile în limita stocului.


În unele cazuri (produs greu vandabil, produse aduse pe comandă specială, adrese cu kilometri exteriori, electrocasnice mari), se poate solicita plata unui avans de minim 20% din valoarea comenzii, plată care se va efectua prin transfer bancar.


7.     Limitare răspundere eGato.ro


Platforma MarketPlace eGato.ro, precum și orice software utilizat în cadrul acestuia sunt furnizate în modalitarea în care se găsesc și atât cât sunt disponibile, fără niciun fel de garanții, exprese sau implicite, inclusiv, dar fără a se limita la, garanții implicite de comercializare, adaptarea la o anumită utilizare sau neîncălcarea termenilor.


Nu ne asumăm răspunderea pentru modificarea, suspendarea sau întreruperea Platformei MarketPlace eGato.ro, în totalitate sau parțial.


8.     Anulare Comandă


eGato.ro (administrat de LISAL EXPERT SRL) și Vânzătorii săi nu își asumă responsabilitatea pentru greșelile de tipărire sau afișare referitor la prețurile, caracteristicile sau imaginile produselor.


În cazul în care o Comandă nu poate fi onorată din cauza unor astfel de erori, eGato.ro își rezervă dreptul de a anula comanda respectivă fără nicio notificare prealabilă.


LISAL EXPERT SRL face toate eforturile în a furniza informații corecte despre prețul și caracteristicile produselor. Este posibil ca unele prețuri să fie eronate. În cazul înregistrării unei comenzi cu un preț derizoriu, LISAL EXPERT SRL are dreptul să anuleze comanda Cumpărătorului.


Vânzătorul își rezervă dreptul de a anula comanda, fără nicio obligație ulterioară a vreunei părți una față de cealaltă sau fără ca vreo parte să poată să pretindă celeilalte daune-interese, în următoarele situații, și nu numai:


·        preturile afisate pe Platforma MarketPlace eGato.ro sunt rezultatul unei erori materiale;


·        produsul/produsele comandate nu se mai află pe stoc;


·        tranzacția nu a fost acceptată de către banca emitentă a cardului Cumpărătorului;


·        datele furnizate de către Client/Cumpărător, pe site sunt incomplete și/sau incorecte;


9.     Garanții


Toate produsele sunt însoțite de factură și certificat de garanție (producător sau vânzător). Pierderea certificatului de garanție sau a facturii duce la pierderea garanției. Ștergerea seriei (serial number S/N) parțială sau totală de pe produse duce la pierderea garanției. Nu se eliberează duplicate pentru certificatul de garanție.


Garanția este de două tipuri:


·        obligația legală a vânzătorului (garanție legală de conformitate), și/sau


·        orice angajament asumat de vânzător sau producător (garanție comercială) față de consumator, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a prețului plătit de consumator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, dacă acesta nu corespunde condițiilor enuntate în declarațiile referitoare la garanție sau în publicitatea aferentă.


Termenul de garanție legală de conformitate este de 2 ani și se calculează de la data livrării produsului, conform Legii 449/2003.


În cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de consumator) perioada de garanție este de 12 luni pentru produsele de folosință îndelungată și între 0-12 luni pentru restul. Termenul de aducere la conformitate pentru produse este de maxim 30 zile.


10. Litigii


Eventualele litigii în legătură cu executarea contractului vor fi rezolvate între Vânzător și Client/Cumpărător pe cale amiabilă, în caz contrar, părţile putându-se adresa instanței de judecată competente de la sediul LISAL EXPERT SRL, respectiv Judecătoria Sector 6 București.


11. Protecția datelor


Conform cerinţelor din Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), LISAL EXPERT SRL are obligatia de a administra în condiții de siguranță și numai pentru scopurile specificate, datele personale furnizate de Utilizator/Client/Cumpărător. Scopul colectarii datelor este utilizarea lor în vederea facturării produselor comandate, livrarea produselor, comunicări comerciale.


Informațiile înregistrate sunt destinate utilizării de către operator în scopul livrării produselor. Conform Legii, Utilizatorul/Clientul/Cumpărătorul beneficiază de dreptul de acces, de intervenție asupra datelor, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale și dreptul de a se adresa justiției. Totodată, are dreptul să se opună prelucrării datelor personale care îl privesc și să solicite ștergerea datelor. Dacă unele din datele sunt incorecte, acestea trebuie corectate cât mai curând posibil.


Pentru exercitarea acestor drepturi, se poate contacta în orice moment Responsabilul eGato.ro cu protecția datelor prin transmiterea solicitării dumneavoastră la adresa contact@egato.ro


12. Utilizare cookie-uri


Platforma MarketPlace eGato.ro foloseste cookie-uri. Prin acceptarea acestor Termeni și Condiții vă exprimați acordul pentru folosirea cookie-urilor conform Regulamentului (UE) 2016/679. Puteți consulta Politica de utilizare Cookie-uri aici.


13. Modalități de plată


Modalități de plată:


·        numerar


·        ordin de plată


·        cu cardul online


·        în rate online


În vederea finalizării tranzacției în condiții optime, pentru plata cu cardul vor trebui furnizate următoarele:


  • Numele posesorului de card
  • Codul cardului (cele 4 grupe de cifre menționate pe fața cardului, fără spații)
  • Data expirărării cardului
  • Codul CVV (ultimele trei cifre de pe spatele cardului inscripționate pe banda cu semnătură)


Tranzacțiile se vor efectua în lei, indiferent de cardul utilizat, în condițiile agreate cu Banca emitentă a cardului. Pentru efectuarea tranzactiei pe Platforma MarketPlace, nu se percepe niciun comision suplimentar. Procesarea datelor de card se face în mod exclusiv pe serverele procesatorului de plăți. Platforma MarketPlace nu solicită și nu stochează nici un fel de detalii referitoare la card.


14. Modalități de livrare


Modalități de livrare:


·        Prin curieri cu care eGato sau Parteneri MarketPlace au contract


15. Termen de livrare


Termenele de livrare afișate pe site sunt orientative și se aplică doar în cazul comenzilor confirmate, dacă nu s-a convenit alt termen împreună cu Clientul/Cumpăratorul.


În functie de disponibilitate produsele vândute de eGato.ro pot fi:


  • În stoc – există mai mult de 3 bucăți în stoc
  • Stoc limitat – există mai puțin de 3 bucăți în stoc
  • În stoc furnizor - produsul nu este disponibil în stocul din depozitul Vânzătorului, dar este posibil să fie în depozitul Furnizorului. Dacă se înregistrează o comandă pentru acest produs, Vânzătorul va verifica disponibiliatea produsului la Furnizor.
  • În stoc partener - Produsul se afla in stocul partenerului Marketplace care vinde acest produs.
  • La comandă - Produsul nu este disponibil în stocul din depozit și pentru moment nu există informații despre disponibilitatea acestuia în stocul furnizorului. Dacă se înregistrează o comandă pentru un produs care are în dreptul lui "la comandă", vânzătorul va verifica disponibilitatea produsului în stocul furnizorului.
  • Precomandă - Produsul nu este disponibil în stocul din deposit și nici în stocul furnizorului. Dacă se înregistrează o comandă pentru un produs care are în dreptul lui "Precomandă", vânzătorul va verifica termenul de aprovizionare al furnizorului.
  • Stoc epuizat - Produsul nu mai este disponibil în stocul din depozit.
  • Nou - produsul a fost adăugat pe site în ultimele 10 zile.


În cazul produselor achiziționate de la Partenerii Marketplace se aplică următoarele reguli:


  • Partenerul Marketplace are obligația de a informa corect și complet Clienții/Cumpărătorii cu privire la Produse și Comenzi, și răspunde solicitărilor Clienților venite prin intermediul MarketPlace-ului eGato.ro sau celor provenite direct de la Clienți la fiecare Comanda
  • Partenerul MarketPlace emite documente fiscale relevante impuse de Reglementări pentru toate Comenzile, pe care le comunică Clientilor împreună cu orice alte documente impuse de Reglementări să însoțească Produsele ce fac obiectul Comenzilor, și livrează Produsele aferente tuturor Comenzilor finalizate
  • Partenerul MarketPlace se obligă să comercializeze doar Produse care respectă Reglementările aplicabile, precum și să ofere informații valide și actualizate cu privire la disponibilitatea stocului și locul de livrare, condițiile de livrare, taxele asociate, alte servicii și costul acestora
  • Partenerul MarketPlace răspunde de calitatea informațiilor prezentate și afișate pentru fiecare Produs în parte pe Platforma MarketPlace, în cazul apariției unor neconformități între Produsul fizic și informațiile prezentate și afișate, Partener MarketPlace fiind singurul responsabil de respectivele diferențe, asumându-ți resposabilitatea acoperirii integrale a prejudiciilor create Clientului, terților și LISAL EXPERT SRL
  • Partenerul MarketPlace răspunde de orice atingere adusa drepturilor de autor pentru pentru imaginile/cuvintele/logo-uri ce apar la produsele listate de acesta
  • Partenerul MarketPlace ambalează corespunzător Produsele aferente Comenzilor, respectând cerințele curierului precum și să le predea curierului în vederea livrării către Clienți/Cupărători
  • Partenerul MarketPlace răspunde față de Clienți/Cumpărători și față de terți cu privire la calitatea și conformitatea Produselor, inclusiv în ceea ce privește obligația de garanție pentru Produsele livrate; Partener MarketPlace garantează comercializarea și livrarea Produselor în conformitate cu toate Reglementările aplicabile și în mod special cu prevederile legale referitoare la producția, circulația și comercializarea produselor nealimentare și alimentare, inclusiv prevederile referitoare la protecția consumatorului


16. Retur produse


Pentru a returna produse te rugăm să urmezi pașii de mai jos:


  • Se citesc Termenii și condițiile de mai jos pentru a afla cum și în ce condiții se pot returna produsele
  • Se completează formularul de retur
  • Se așteaptă să fiți contactat de un operator
  • Dacă s-a primit confirmarea că sunt îndeplinite condițiile de retur, atunci se poate trimite produsul/produsele prin intermediul unei firme de curierat fără ramburs la adresa indicate de colegi în răspunsul primit
  • După ce produsele returnate au ajuns la destinație și au fost verificate vei fi contactat/ă privind desfașurarea și finalizarea acestei proceduri


a.      Condiții retur produse


Returul produselor se acceptă conform termenilor și condițiilor mentionați mai jos și sunt în conformitate cu prevederile O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.


Produsele care fac obiectul comenzilor încheiate online, pot fi returnate, fără invocarea vreunui motiv într-un termen de 14 zile de la data primirii acestora; înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevazute la art.13 alin.(3) și art.14 din O.U.G Nr.34/2014, în termen de 14 zile calendaristice începand de la ziua iîn care intră în posesia fizică a produsului.


În cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de consumator) ne rezervăm dreptul de a accepta returul produselor și contituirea contravalorii acestora ca avans marfă pentru comenzi viitoare sau de a nu da curs solicitării de retur.


Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Recomandăm păstrarea ambalajului original pentru protejarea integrității produselor. Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat.


Consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționarii acestora, conform art. 14, alin. 3 din OUG 34/2014.


Vânzătorul va rambursa contravaloarea produsului în maxim 14 (paisprezece) zile calendaristice de la data informării eGato.ro de către Client/Cumpărător asupra deciziei sale de retragere din contract și acceptarea returului. Suma de bani aferentă produselor returnate se va restitui ulterior verificării produselor după stabilirea de comun acord a modalității de restituire sau conform procedurilor legale.


b.     Excepții


Excepțiile privind dreptul de retur (nu se acceptă returul lor) sunt enumerate exemplificativ, fără a ne limita la următoarele (conform art. 16 OUG 34/2014):


  1. Licente software (din aceasta categorie fac parte și produsele ce dețin sisteme preinstalate)
  2. Produsele pentru îngrijire personală și sănătate, cosmetice, parfumuri, produsele pentru igienă intimă și produsele pentru igiena dentară pot fi returnate doar dacă sunt sigilate.
  3. Extensii de garanții etc.
  4. CD/DVD-uri desigilate
  5. Se pot returna anvelope, jante, produse de electrică auto, cele de întreținere & cosmetică auto dacă nu au fost folosite, însoțite de eticheta originală, nedeteriorată și celelalte elemente de identificare atașate
  6. Căști intraauriculare
  7. Saltelele, decorațiunile și obiectele textile se pot returna doar dacă sunt sigilate sau nu au fost îndepartate etichetele acestora
  8. Jucăriile pentru copii & bebe și produsele pentru gravide se pot returna doar sigilate
  9. Cărțile care prezintă urme de utilizare
  10. Produse de tip comandă specială, indiferent de categorie aduse în stoc în urma unei comenzi ferme din partea Clientului/Cumpărătorului sau a efectuarii plății în avans, nu pot fi returnate


În cazurile în care produsele returnate prezintă deteriorări sau sunt incomplete, prezintă urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, certificate de garanție lipsă, ne rezervăm dreptul de a opri o sumă din valoarea produsului (valoare cu TVA), sumă ce va fi comunicată dupa evaluarea prejudiciilor aduse.


De asemenea, ne rezervăm dreptul de a refuza acceptarea returului în situația unor abuzuri (returnări repetate).


Suma aferentă returului se rambursează într-un cont bancar valid (în lei) deschis pe numele titularului de factură.


Te rugăm să verifici integritatea fizică a coletelor în momentul primirii de la curier în prezența curierului și să ceri întocmirea unui proces verbal de constatare a daunelor dacă produsele prezintă urme de deteriorare. Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare.


Dacă produsele de returnat au fost însoțite de eventuale bonusuri, trebuie returnate și acestea. Dacă s-au cumparat mai multe produse de același fel și se dorește returnarea tuturor trebuie să te asiguri ca doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate.


Deoarece nu se poate stabili cu exactitate valoarea diminuării contravalorii următoarelor produse acumulatori, baterii, încărcătoare, cartușe imprimantă, folii de protecție, etc., acestea se pot returna doar sigilate.


Nu se va accepta returul produselor care au conturi/parole active setate de către client.


17. Service & Garanții


a.      Garanția produselor


Produsele comercializate prin intermediul Platformei MarketPlace eGato.ro provin din surse autorizate de producători sau direct de la producători și beneficiază de garanție națională susținută de unități service autorizate ale Partenerilor MarketPlace sau ale producătorilor.


În cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de consumator) perioada de garanție este de 12 luni pentru produsele de folosință îndelungată și între 0-12 luni pentru restul. Termenul de aducere la conformitate pentru produse este de maxim 30 zile.


În cazul certificatelor de garanție emise de producător/importator, produsele beneficiază de garanție în rețelele de service ale acestora, în centrele menționate explicit în certificate; produsul reclamat defect poate fi prezentat direct la cel mai apropiat centru de service prevăzut în certificat. Această unitate de service va prelua întreaga responsabilitate a rezolvării garanției; Condițiile de acordare a garanțiilor, în acest caz, pot varia în funcție de producător și sunt stabilite în politicile comerciale ale acestora, la nivel național. Totodată, Partenerii MarketPlace răspund privind garanția legală de conformitate, în calitate de vănzător conform prevederilor legale. În cazul în care durata medie de utilizare a unui produs este mai mică de 2 ani, garanția de conformitate se reduce la acea perioadă.


Termenii și condițiile de garanție sunt in conformitate cu prevederile legale: ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora. Perioada de garanție este menționată în certificatul emis de producător/importator și începe să curgă de la data înscrisă în factura de achiziție; de asemenea această perioadă este confirmata și de certificatul de garanție aferent facturii fiscale emis de Partener MarketPlace


Durata termenului de garanție se prelungește cu timpul scurs de la data la care s-a adus la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate sau s-a predat produsul persoanei desemnate de către acesta până la data aducerii produsului în stare normală de utilizare, respectiv data notificării în scris în vederea ridicării produsului sau predării efective a produsului către consumator.


Produsele de folosință îndelungată (acele produse complexe, construite din piese și subansambluri, proiectat și construit pentru a putea fi utilizat pe durata medie de utilizare și asupra căruia se pot efectua reparații sau activități de întreținere) defectate în termenul de garanție legală de conformitate, atunci când nu pot fi reparate sau atunci când durata cumulată de nefuncționare din cauza deficiențelor apărute în termenul de garanție legală de conformitate depășește 10% din durata acestui termen, la cererea consumatorului, vor fi înlocuite de vânzător sau acesta va restitui contravaloarea produsului respectiv. Drepturile conferite în baza garanției comerciale sunt în conformitate cu prevederile legale. Aceste drepturi legale nu sunt afectate prin garanția oferită.


Operațiunile efectuate de service în perioada de garanție vor fi menționate pe documente separate; aceste documente devin parte integrantă a certificatului de garanție.


Termenul maxim de soluționare este de 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare. După aducerea produsului la conformitate, acesta poate fi ridicat direct de la Service sau puteți solicita expedierea acestuia prin curier.


Reparațiile în perioada post garanție pot dura între 10 - 90 zile. Clientul trebuie să își dea acordul în scris, fără echivoc, în termen de 48h de la comunicarea costului de reparație.


Aducerea la conformitate se poate efectua prin:


  • depanarea/reparația produsului
  • înlocuirea parțială sau integrală a produsului
  • înlocuirea cu produse cu perfomanțe cel putin similare/egale cu ale produsului ce nu poate fi reparat sau înlocuit cu același model
  • returnarea contravalorii produsului în situația în care reparația sau înlocuirea nu sunt posibile.


b.     Responsabilitățile clientului


Condițiile de garanție nu se aplică pentru problemele sau daunele cauzate de client sau în circumstanțe cum ar fi, dar fără a se limita la următoarele:


  • s-a intervenit asupra produsului, a fost reparat și/sau modificat de personal neautorizat
  • numărul de serie al produsului (S/N - "serial number", IMEI, etc.), componentele sau accesoriile au fost modificate, anulate sau eliminate
  • sigiliile pentru garanție au fost rupte sau schimbate
  • produsul prezintă defecte fizice: lovituri, crăpături, ciobiri, rugină sau prezintă urme de utilizare în condiții neadecvate: tensiuni de alimentare necorespunzătoare, supunerea la variații mari de temperatură și presiune, manipulare incorectă, setări și instalări incorecte, virusări, rescrieri de BIOS, pătrunderea de lichide, metale sau alte substanțe în interiorul echipamentelor, etc;
  • incapacitatea de utilizare din cauza parolelor/măsurilor de securitate uitate sau pierdute.


c.      Procedură trimitere produse în garanție


La aducerea/expedierea produsului pentru garanție trebuie se se comunice numărul cererii de service alocat după completarea Formularului de SERVICE; în cazul produselor expediate prin firmele de curierat rapid trebuie să se menționeze pe AWB numărului formularului de service, precum și mențiunea "ÎN ATENȚIA DEPARTAMENTULUI DE SERVICE".


Produsele aduse sau expediate în atenția departamentul de service trebuiesc să fie complete, să conțină toate accesoriile (se recomandă să fie aduse/expediate în ambalajul original sau un ambalaj adecvat) și însoțite de o copie a facturii fiscale de achiziție, a certificatului de garanție original al producătorului/importatorului care însoțește factura sau este transmis online, via email, clientului.


Plata transportului pentru produsele trimise în service (tur-retur) în vederea soluționării garanției revine în sarcina Clientului/Cumpărătorului; expedierea se poate face prin intermediul firmelor de curierat agreate de Client/Cumpărător. În eventualitatea în care solicitarea de garanție este nejustificată, iar produsul funcționează conform specificațiilor producătorului, solicitantul va achita costul de diagnosticare a produsului, stabilit de unitatea de service autorizată după verificare.


d.     Mentiuni importante


Pierderea certificatului de garanție, precum și deteriorarea, ștergerea sau pierderea etichetei care conține datele de identificare ale produsului (S/N, IMEI etc.) pot duce la pierderea garanției. În cazul în care nu ai primit alăturat facturii sau pe email certificatul de garanție aferent acesteia, se poate solicita oricând la adresa contact@egato.ro. Pentru a se retrimite certificatul de garanție este necesar se se comunice: număr factură, titular, adresa de mail.


În cazul aparatelor de aer condiționat consumatorul pierde garanția în următoarele cazuri:


  • Aparatul a suferit intervenții din partea unor persoane neautorizate
  • Aparatele care necesită instalare de personal specializat (aer condiționat, radio-CD player, etc) pierd garanția dacă instalarea nu a fost efectuata de către o firmă autorizată de producător/importator
  • Instalarea aparatelor de aer condiționat se face numai de către o firmă autorizată de producător/importator.


În cazul foliilor de protecție pentru telefon (indiferent de materialul din care sunt confecționate) garanția se acordă doar dacă produsul a fost montat într-o unitate GSM autorizată.


Programele și informațiile salvate pe medii de stocare pot fi șterse/pierdute în timpul operațiunilor de service. Vă recomandăm realizarea unui backup.


Produsele neridicate de la unitatea de service în termen de 6 luni de la finalizarea operațiunilor vor fi declarate abandonate (conform dispozițiilor Codului Civil).


Puteți solicita sprijin pentru a identifica dacă produsul necesită acordarea garanției sau dacă întrunește condițiile de garanție sau care este perioada de garanție, precum și care este unitatea de service autorizată cea mai apropiată de domiciliul dumneavoastră se trimite un email la contact@egato.ro


În cazul anvelopelor, când defectul de fabricare este constatat după montaj, clientul are obligația să informeze vânzătorul prin email la contact@egato.ro și să anexeze copii după factura de achiziție, certificatul de garanție, certificatul de înmatriculare al autovehiculului, dovada montării într-un service autorizat RAR (deviz de montaj) precum și o informare privind constatarea defecțiunii (poziția de montaj, rularea înregistrată, tipul defecțiunii și împrejurările în care a apărut).


Produsele se trimit în service doar dacă s-a primit un răspuns pozitiv la email-ul trimis. Garanția produselor nu este transmisibilă.


18. Reclamații


Se acordă atenție părerii și întrebărilor tale și încercăm să fim cât mai rapizi în ceea ce privește procesarea solicitărilor pe care le primim.


Dacă ai o problemă cu o comandă, cu un produs, cu documentele (garanție, factură, etc.) ne poți scrie pe contact@egato.ro


Termenul de răspuns la o reclamație este de 48 de ore. Sesizările se pot depune numai online.


19. Cum comand?


Comenzile se pot efectua online, prin email.


a.      Comenzi online


Pentru a comanda online trebuie să se creeze un cont pe Platforma MarketPlace eGato.ro


  • Pasul 1 – se creează un cont pe Platforma MarketPlace eGato.ro
  • Pasul 1 – Se apasă butonul “Adaugă în coș” după ce se allege produsul/produsele dorite
  • Pasul 2 – Se accesează “Coșul meu” pentru a vedea ce produse sunt adăugate pentru a fi achiziționate
  • Pasul 3 – Se apasă butonul “Vei detalii coș” dacă vrei sa finalizezi detaliile pentru finalizarea comenzii
  • Pasul 4 – Se apasă butonul “Trimite Comanda” dacă vrei să finalizezi comanda


b.     Comenzi prin e-mail


Se pot comanda produsele dorite prin completarea formularului de contact disponibil în pagina de contact.


20. Cum platesc?


Platforma MarketPlace pune la dispoziție mai multe metode de plată.


c.      Ramburs


Se plătesc produsele la curier în momentul predării coletului împreună cu taxele de livrare incluse în valoarea facturii.


d.     Plata prin Card


Online pe Platforma MarketPlace fără a se percepe comisioane suplimentare


e.      Ordin de plata


Platforma software generează automat o factura proformă care se trimite prin e-mail către client. Contul bancar este trecut atât în pagina de finalizare comandă cât și în factura proforma emisă automat.


Produsele vor fi trimise clientului dupa ce se are evidența intrării banilor în contul bancar al Vânzătorului.


21. Opțiuni de expediere


Produsele comercializate de către Partnerii MarketPlace sunt livrate folosind servicii de curierat rapid. Toate produsele sunt noi și livrate în ambalajul original al producătorului.


Fiecare Partener MarketPlace are propria politică referitoare la costurile de transport.


Valoarea totală a transportului va fi afișată în coșul de cumpărături înainte de plasarea comenzii pentru fiecare vânzător Partener MarketPlace.


Produsele se pot verifica la livrare doar dacă s-a ales în prealabil opțiunea deschidere colet. Livrarea produselor se face până în fața imobilului casa/bloc. Clientul are obligația de a se asigura că, la data livrării, există persoane desemnate pentru a primi produsele.